Generelle oplysninger

Kingbo v/Runo Kingbo

Enkeltmandsvirksomhed

CVR-nr. 34517797

Solvangsalle 4

8300 Odder 

info@kingbo.dk

61 30 31 28

Adresse:

Kingbo Solvangsalle 4 8300 Odder Telefonnummer: 61 30 31 28. Officiel e-mail adresse: info@kingbo.dk Officiel web-adresse: Kingbo.dk” anvendes i det følgende både om den fysiske eller juridiske person, som ved ordrebekræftelse accepterer købers bestilling og sælger de bestilte varer, og om den hjemmeside hvorfra varer præsenteres og bestilles. Aftaler på vores website kan indgås på følgende sprog:

Dansk

Bestilling udenfor EU: Kingbo.dk opkræver ikke moms for varer, der sendes udenfor EU. Derfor kan der påkræves afgifter og told alt efter de lokale regler i de enkelte lande. Det er de lokale myndigheder, der opkræver disse afgifter. Ikke Kingbo.dk

Bestilling

Du kan bestille varer fra Kingbo.dk på følgende måder: – via websitet – via email – via telefonisk bestilling. herunder også EAN nummer bestillinger. Vi sælger både til private og til virksomheder. Ønsker du elektronisk faktura tilsendt, skal du oplyse dit EAN-nummer sammen med din adresse ved bestillingen. Alle priser på websitet er inklusive dansk moms. Alle priser på websitet er inklusive alle afgifter, told m.m. Priserne er dagspriser.

Betaling

Du kan hos Kingbo betale med:

I vores internet-butik kan du betale med følgende betalingsmidler: Dankort / Kreditkort (Visa, MasterCard, og Maestro.) Betaling med kort er gebyrfrit. eDankort – Betaling via Netbank og via EAN-Betaling.

Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder. 

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder. 

EAN-fakturering for virksomheder der er oprettet i NemHandelsregisteret, og offentlige institutioner. (Blot skrive alle EAN-fakturerings oplysninger i kommentarboksen på sidste side ved bestilling.) Du er også velkommen til at ringe på 61303128.

(obs! Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen)

Fragt.

Forsendelse forgår med GLS og Post Nord for forsendelser indtil 20 kg.

Fragt priser med Post Nord med omdeling er er til Kr. 59 for levering til din bopæl. Den anden fragt mulighed er levering uden omdeling med GLS som koster fra Kr. 39 så bliver din pakke bragt til nærmeste GLS pakkeshop.

  • GLS pakkeshop levering 45 kr.
  • Post Nord valgfrit afhentningssted 59 Kr.
  • GLS – Omdeling til erhverv: 59 Kr.
  • Omdeling til privat: 69 Kr.
  • GLS Express Inden Kl. 12 – Omdeling til erhverv 139 Kr.
  • Vi leverer også til udlandet med Post Nord og Bring.

Bestiller du pakke med GLS omdeling på express og vi ikke tydeligt kan se adressen er erhvervs adresse sendes pakken som almindelig pakke med omdeling.

Shoppen er fortrinsvis beregnet på danske kunder, men vi sælger også til hele EU, Grønland, Færøerne, Island og Norge. Forsendelse forgår primært med Post Nord og GLS. Varer til udlandet sendes som udgangspunkt billigst muligt, hvis der ønskes hurtigere/dyrere levering kan dette aftales, skriv det blot i en mail til os.

Levering

Vi har dag til dag levering med GLS mandag til fredag, bestil blot inden kl. 11:30. Vedrørende levering med GLS afsendt om fredagen, GLS leverer også om lørdagen til alle Pakke Shops i Danmark, der har lørdags åbent.

Levering fra dag til dag med GLS. Lagerførte varer bestilt inden kl. 11:30, afsendes under normale omstændigheder samme dag, bestillinger efter kl. 11:30 sendes normalt senest den førstkommende hverdag efter betaling er modtaget.

Lørdagslevering: GLS leverer pakker ud til de pakkeshops som har åben om lørdagen, så du hurtigt kan få leveret din vare. Post Nord leverer også pakke fra Kingbo om lørdagen til posthus eller pakkeshops.

Hvis varen er sendt med forsikring (som pakke post), vil der hvis en mail adresse er registreret, blive udsendt et Track & Trace nr. så kunden kan følge forsendelsen på www.post.dk. Vi tilbyder også hurtig levering samt GLS Express levering til erhverv inden kl. 10 eller kl. 12 næste hverdag.

Disse leveringsformer koster ekstra. Bestil helst inden kl. 11:30 for Express levering. Du er altid velkommen til at ringe til os ved spørgsmål.

Pakker der er sendt med afhentning på et Post Nords afhentningssted eller en GLS pakkeshop, skal afhentes inden Post Nords afhentningsfrist (7 dage ved Post Nord 7 dage ved GLS), hvis ikke varen afhentes inden fristen, returneres pakken automatisk varen til os, og man er derfor nød til at betale porto igen.

Leveringstid: Fra dag til dag med GLS, bemærk GLS leverer ikke om lørdagen. Bemærk at dette ændrer sig hele tiden, så hvis du er i tvivl, så kan du skrive en e-mail til info@kingbo.dk. eller ringe til os på tlf. +45 61 30 31 28.

Express levering med GLS inden kl. 10. og inden kl. 12. Gælder udelukkende for levering til en erhvervs adresse. Express levering sker mandag til fredag, bestiller du Express levering fredag leveres pakken mandag. Hvis du vælger Express levering til en beboelses adresse sendes pakken som almindelig pakke med omdeling uden specifikt tidspunkt for levering.

Fortrydelsesret 

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@kingbo.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Bemærk, at hvis den almindelige 14-dages fortrydelsesret er overskredet er det er forudsætning for at bytte varen, at den er i ubrudt og original emballage og du afholder de direkte udgifter forbundet med returneringen.

Derudover returnerer vi ikke fragtomkostninger det ønskes returneret efter fristen for den almindelige fortrydelsesret.

Særligt for uafhentede pakker  

Hvis du ikke henter din pakke og den derfor sendes retur for os, hæfter du for de reelle fragtomkostninger for returforsendelsen. I tilfælde af en fortrydelse vil disse omkostninger blive fratrukket returbeløbet.

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

Varen sendes til:

Kingbo

Ballevej 15

8300 Odder

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet

Særlige bestemmelser for erhvervsdrivende

Der gælder de samme salgsbetingelser som for private forbrugere, dog med følgende modifikationer:

  • Der er ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende, og køber betaler alle omkostninger til fragt, uanset købssum.
  • Vi forbeholder vi os retten til at afhjælpe f.eks. i form af reparationer frem for at ombytte.
  • Ombytning eller reparation medfører ikke, at der løber en ny reklamationsperiode.
  • Kingbo forbeholder sig ejendomsretten til varer købt på kredit, indtil den fulde købesum er er lagt. Alle omkostninger i forbindelse med håndhævelse af ejendomsforbeholdet påhviler køberen.

Klage adgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på info@kingbo.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket – uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

Returformular

Ønsker du at returnere én eller flere af de modtagne varer, skal du følge vores retur-anvisninger i filen nedenfor.

Persondatapolitik 

Læs vores persondatapolitik her.

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:

Kingbo.dk

Ballevej 15

8300 Odder

e-mail: info@kingbo.dk

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

 

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 06.12.2023